Tüm Üyelere ve Ziyaretçilere Forumda İyi Vakit Geçirmelerini Dileriz.
Tüm Paylaşımlarla, İsteklerinizle , Sorularınızla Daima Yanınızdayız.

[ Ders 4 ] Visual Basic Kontrol Nesneleri

Konu Sahibi: Morningstar, Kategori: Visual Basic 6.0, 0 Yorum, 1137 Okunma
BU KONUYU DEĞERLENDİR
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Görüntüleyenler: 1 Ziyaretçi
Yönetici
Yönetici
*******
348
Mesajlar
347
Konular
0
Rep Puanı
Information  06-02-2020, Saat: 23:22 (Son Düzenleme: 09-02-2020, Saat: 22:00, Düzenleyen: Morningstar.)
#1
[ Ders 4 ] Visual Basic Kontrol Nesneleri


Açıklama

KONTROL NESNELERİ

KONTROL NESNELERİ
Geliştirilen uygulamanın kullanıcı açısından kolay kullanılır ve sempatik görünümde olabilmesi için, kullanıcının uygulama ile karşı karşıya kalacağı diyalog pencerelerinin özen tasarlanması gerekir. Belirli bir deneyim sonucu oluşacak bu beceride, programcıya en önemli destek, kontrol nesnelerinden gelecektir.
Kontrol nesneleri, standart kontroller ve dışardan eklenen kontroller olarak iki gruba ayrılabilir.
Standart kontrol nesneleri, Visual Basic’ in yüklenmesi ile hemen kullanılabilecek olan kontrol nesneleridir.
Dışardan eklenen kontroller ise, standart nesnelerin sağladığı imkanların ötesine geçebilen, Microsoft firmasınca ya da başka şirketler tarafından üretilmiş ve Visual Basic uygulamasına sonradan herhangi bir zamanda eklenebilecek nesnelerdir.
Her iki tip kontrol nesnesinin de müşterek özelliği, daha önceden kendilerini yüklenmiş belirli özelliklere sahip olmalarıdır. Ayrıca daha sonra görülebileceği gibi, ve sadece Visual Basic’e özgü olarak, kullanıcı tarafından da mevcut kontrol nesnelerine yeni özellikler eklenebilir.
Tasarımcı ya da programcı açısından en önemli husus, bu kontrol nesnelerinin özellikler ini, duyarlı oldukları olaylar ı ve bu nesneler üzerine uygulanabilecek metotları özümsemiş olmaktır. Ancak bu sayede daha etkin programlar, daha kısa süreler içersinde geliştirilebilir.
FORM ÜZERİNE KONTROL NESNESİ YERLEŞTİRMEK
Form üzerine kontrol nesneleri yerleştirmek, oldukça kolay olarak gerçekleştirilen bir işlemdir. Aşağıdaki şekilde gerçekleştirilir:
1) Form üzerine yerleştirilecek olan kontrol nesnesi , mouse- click(sol tuşu bir kez tıklatma) işlemi ile araç kutusundan(Toolbox) seçilir.(Şekil 3.1)
[Resim: k1.jpg]
2) Mouse yardımı ile, ekran göstergesi form üzerine getirilir. Mouse sol tuşu basılı tutularak mouse hareket ettirilerek kontrol nesnesinin form üzerinde arzu edilen büyüklüğe erişmesi sağlanır. Bu gerçeklendikten sonra mouse sol tuşu serbest bırakılır. (Şekil 3.2)
[Resim: k2.jpg]
Şekil 3.1 - Araç kutusundan kontrol nesnesinin seçilmesi
Şekil 3.2 - Form üzerine yerleşen kontrol nesneleri

STANDART DIŞI KONTROL NESNELERİNİ FORM ÜZERİNE YERLEŞTİRME
Form üzerine standart dışı bir kontrol nesnesi yerleştirmek isterseniz, aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
1)Project menüsünden Components seçeneğini seçiniz. Bu menü seçeneği eşdeğeri Ctrl ve T tuşlarıdır. Karşınıza Components başlıklı pencere gelecektir. (Şekil 3.3)
[Resim: k3.jpg]
Şekil 3.3 - Components penceresi
2) Burada Controls seçeneği ile kontrol nesnelerini, Designers (Tasarımlar) seçeneği ile DLL tasarım dosyalarını ne Insertable Objects (eklenebilir nesneler) seçeneği ile de imaj nesneleri ile ilgili dosyaları listeleyebilirsiniz. Bunlardan arzu ettiğiniz birini ( Mesela Contr ols seçeneği ile listelenen kullanılabilir kontroller içinden Micr osoft Comm Contr ol- Microsoft Haberleşme Kontrol Nesnesi) işaretleyiniz. OK butonunu seçiniz. İşaretlediğiniz kontrol nesnesi araç kutusunda görüntülenecektir. (Şekil 3.4)
[Resim: k4.jpg]
Şekil 3.4 - Standart dışı kontrollerden haberleşme nesnesinin yüklenişi
3)Şimdi bu kontrol nesnesini yukarda standart kontrol nesneleri bölümünde anlatıldığı gibi form üzerine yerleştirebilirsiniz. (Şekil 3.4)
NOT: Yukarıdaki standart dışı kontrol nesnesi C:\WINDOWS\SYSTEM dizininde MSCOM32.OCX dosya adı ile yüklenmiştir. Eğer başka dizinlerden yükleme yapmak isterseniz, Browse butonunu seçerek ilgili dizin ve dosyayı işaretlemeksiniz.
KONTROL NESNESİNİN ÖZELLİKLERİNİ GÖRMEK
Bunun için aşağıdaki işlemleri yapmalısınız.
1) Özelliklerini görmek istediğiniz kontrol nesnesini seçiniz.( Ekran göstergesini kontrol nesnesi üzerine götürüp mouse sol tuşunu tıklatarak)

2)View menüsünden Properties Window seçeneğini seçiniz.(veya F4 tuşunu kullanınız.) Böylece o nesneye ait özellikler penceresi görüntülenecektir.
Örnekte Text(Metin) kutusu nesnesine ait özellikler görüntülenmiştir. (Şekil 3.5)
[Resim: k5.jpg]
Şekil 3.5 - Text kutusuna ait özellikler penceresinin görüntülenmesi
FORM ÜZERİNDEKİ BİR KONTROL NESNESİNİ SİLMEK
Form üzerindeki bir kontrol nesnesini silmek için aşağıdaki adımları izlenmelidir:
1) Mouse-Click işlemi yardımı ile kontrol nesnesi seçilir.
2) Edit menüsünden Delete seçeneği seçilir.(veya Cut seçeneği seçilir)

STANDART KONTROL NESNELERİ VE İŞLEVLERİ
GÖSTERGE
Form üzerine aktarılıp görüntülenemeyen yegane kontrol nesnesidir. Form üzerine çizilmiş bir kontrol nesnesinin boyutunu değiştirmek veya bu kontrol nesnesini hareket ettirmek gerektiği zaman yararlanılır. Araç kutusundan göstergeyi seçmiş iseniz, sadece form üzerinde mevcut bir nesnenin boyutunu değiştirme ya da nesneyi başka yere aktarma gibi işlemleri yapabilirsiniz.
Araç kutusundan bir kontrol nesnesi seçilmişse, gösterge yardımı ile form üzerine bu nesneyi aktarabilirsiniz.
Form üzerine kontrol nesnesi aktarıldıktan sonra, gösterge otomatik olarak aktif hale gelecektir.
RESİM KUTUSU(PICURE BOX)
Resim kutusu nesnesi yardımı ile form üzerinde grafikleri görüntülemek mümkündür. Ayrıca, program(kod) içinde grafik çizdirmek amacı ile de resim kutusundan yararlanılabilir.
Resim kutusu içine, diskinizin herhangi bir dizini içinden çağıracağınız bir bitmap, ikon(icon) ya da metafile’ı yükleyebilirsiniz.
Ayrıca, resim kutusu, Visual Basic ile animasyon oluşturmak amacı ile de kullanılır.
ÖRNEK : Tasarım fazında iken, resim kutusuna bir resim yerleştirmek
Bu amaçla, aşağıdaki adımları izleyiniz:
1) Mouse yardımı ile resim kutusunu form üzerine yerleştiriniz ve seçiniz(Şekil 3.6)
2) View/Properties Window menü adımlarını seçiniz. Properties penceresinde, Picture özelliğinin yanındaki butonu tıklayınız. (Şekil 3.7)
[Resim: k6.jpg]
[Resim: k7.jpg]
Şekil 3.6 - Resim kutusunu forma yerleştirme ve seçme
Şekil 3.7 - Resim kutusunun Picture özelliğini seçme
3)Karşımıza Şekil 3.8’de görülen pencere gelecektir.
[Resim: k8.jpg]
Şekil 3.8 fil.bmp dosyasını seçme
Bu pencerede, C:..\VB98 dizini içinden fil.bmp dosyasını seçiniz. (Veya kendi bilgisayarınızda herhangi bir resim dosyasını seçebilirsiniz) Aç butonunu seçiniz.
4)Şekil 3.9’da görüldüğü gibi, resim kutunuz içine seçilen resim dosyasının yerleştiğini göreceksiniz.
Şekil 3.9 - Resim dosyası içerisine yerleşen fil.bmp adlı resim dosyası
[Resim: k9.jpg]
ETİKET (LABEL)
Etiket kontrol nesnesi, kullanıcı tarafından değiştirilemeyecek bir metni görüntülemek ya da icra esnasında uygulama tarafından değiştirilecek bir metni görüntülemek amacı ile kullanılabilir.
Herhangi bir işlemi gerçekleştirirken , işlemin devamı süresince, işlem hakkında açıklamalar yapıp bunları ekranda görüntülemek gerekiyorsa etiket kontrol nesnesi bu amaç için de kullanılabilir.
ÖRNEK: Bir etiket kontrol nesnesine tasarım esnasında bir mesaj yerleştirmek
Bu amaçla, aşağıdaki adımları izleyiniz:
1)Form üzerine bir etiket kontrol nesnesi yerleştiriniz ve bu nesneyi seçiniz. (Şekil 3.10)
[Resim: k10.jpg]
Şekil 3.10 -Form üzerine yerleştirilen etiket kontrol nesnesi
2) View/Properties Window menü adımlarını seçiniz. Properties penceresinde Caption özelliğini seçiniz. (Şekil 3.11). Labell yazılı olan kutuya klavye yardımı ile , KOPYALAMA SÜRÜYOR ifadesini yazınız.
[Resim: k11.jpg]
TL KOPYALAMA SÜRÜYOR
Properties - Label!
| Label 1 Label
Alphabetic j Categorized j
i Caption KOPYALAMA SÜRÜYOR a |
DataField ■ d
DataFormat
DataMember ▼ |
Caption
Returns/sets the text displayed in an object's title bar or below an object's icon.
Şekil 3.11 - Caption özelliğinin değiştirilmesi
3)Şimdi Properties penceresinden Font özelliğini seçiniz. Font özelliğinin sağ tarafındaki butonu tıklatınız. Burada Şekil 3.12’deki diyalog penceresi karşınıza gelecektir. 
[Resim: k12.jpg]
Şekil 3.12’de görülen seçimleri yaparak ok butonunu seçiniz.
Şekil 3.12 - Font özelliğinin seçilmesi

4)Şekil 3.13’te görülen sonucu elde edeceksiniz.

Şekil 3.13 - Etiket kontrol nesnesine yerleştirilen mesaj
METİN KUTUSU (TEXT BOX)
Metin kutusu kontrol nesnesi, iki ayrı amaç için kullanılabilir:
1) Kullanıcı tarafından, uygulamanın icrası esnasında, bilgi girişi amacı ile
2) Uygulama tarafından üretilen bilgilerin ekranda, form üzerinde
görüntülenmesi amacı ile
Metin kutusu içersinde, birden çok sayıda satır görüntülenebilir: gerekirse, sayfa kaydırma işlemi de(scrolling) gerçekleştirilebilir. Metin kutusu içinde birden çok satır yazılması için Multiline özelliği True haline getirilmelidir.(şekil 3.14)
[Resim: k13.jpg]
Şekil 3.14 - Multiline özelliğinin True yapılması
ı ÇERÇEVE (FRAME)
Çerçeve nesnesi,form üzerine yerleştirilecek kontroller için görsel ve fonksiyonel anlamda bir grup oluşturma imkanı sağlar. Bu anlamda, çerçeve içine alınan kontroller,diğerlerinden kolayca ayırt edilirler.
Bir çerçeve içine, opsiyon butonları yerleştirerek, bir opsiyon butonları grubu oluşturabilirsiniz. Çerçeve içine yerleştirilen kontrollerin en önemli özelliği, çerçevenin hareketi ile tümünün de birlikte hareket etmesidir.
. KOMUT BUTONU
----1 (COMMAND BUTTON)
Komut butonu, kullanıcı tarafından seçildiği zaman, belirli bir işlemi yerine getirir. Bu işlem, kendisine bu olaya bağlı olarak yüklenmiş olan kod ile gerçekleştirilir.

Komut butonu için, tipik kullanım, butonu mouse yardımı ile bir kez tıklatma(click) işlemi ile ya da mouse ile butonu seçip klavyeden SPACEBAR çubuğunu kullanmakla gerçekleştirilebilir. Çeşitli diyalog pencerelerinde karşımıza çıkan Ok ve Cancel butonları komut butonlarına örnektir.
Komut butonuna bağlanan bir kod yardımı ile, istenirse, buton seçildiği zaman başka bir formun açılması da sağlanabilir.
|7 KONROL KUTUSU
(CHECK BOX)
Kontrol kutusu, açma ya da kapama gibi yada seçme ve iptal gibi ikili bir kontrole ihtiyaç duyulan uygulamalarda kullanılır. Kullanıcı, belirtilen seçeneği seçerse, kutu içinde bir sembolü görüntülenir.
Kontrol kutuları, sonuç olarak, kullanıcıya Evet/Hayır ya da Doğru/Yanlış gibi seçenekler vermek için kullanılır.
(5- OPSİYON BUTONU
(OPTION BUTTON)
Opsiyon butonları, grup halinde kullanılırlar. Bu grup içersinde, her buton bir seçeneği temsil eder. Kullanıcı seçtiği seçeneği, ilgili opsiyon butonunu işaretleyerek belirtir. Kontrol kutusu nesnesinden farklı olarak, bir opsiyon butonları grubunda sadece bir tanesi seçilebilir.
Örneğin, iki uluslar arası kuruluş arasında, yazışma dilini seçmeyi gerektiren bir arayüz içinde opsiyon butonları grubu kullanılabilir.
Opsiyon butonu seçildiği zaman, butonun merkezi siyah bir renk alacaktır.
KOMBİNE KUTU (COMBO BOX)
Bir kombine kutu, metin kutusu(text box) ve liste kutusunun (list box) özelliklerini bir araya toplar. Örneğin, kullanıcı metin kutusu gibi içine

metin yazılabilir ya da liste kutusu gibi, kutu içine yerleştirilmiş isimlerden istediklerini seçebilir.
LİSTE KUTUSU (LIST BOX)
Listeleme kutusu, kullanıcının içinden bir ya da daha fazla isim seçebileceği bir liste içerir. Listeye yeni isimler eklenebilir ya da listedeki bazı isimler çıkartılabilir. Scrolling (sayfalama) işlemi mümkündür.
Örneğin, bir liste kutusu ile çeşitli ülke isimlerini listeleyebilirsiniz. Kullanıcı bir isim seçince, o ülkenin özellikleri listelenebilir.
YATAY HAREKET ÇUBUKLARI (HORIZONTAL SCROLL BARS)
Kullanıcıya, listeler içinde veya büyük miktarlarda bilgi boyunca yatay hareket imkanı sağlar. Ayrıca sayısal değerlerin görüntülenmesi için grafik bir imkan oluşturur. Bu anlamda, bir fonksiyonun değerlerinin görüntülenmesini, bir yatay hareket çubuğunun hareketi ile ilişkili olarak gerçekleştirebilirsiniz.
±1 DÜŞEY HAREKET ÇUBUKLARI
(VERTICAL SCROLL BARS)
Düşey hareket çubukları, yatay hareket çubukları için söylenen işlemleri düşey olarak gerçekleştirirler.
ZAMANLAYICI (TIMER)
Uygulamanın çalışması esnasında, zamana bağlı olarak belirli aralıklarla, belirli eylemlerin gerçekleştirilmesini denetlemek amacı ile kullanılır.

I—| SÜRÜCÜ LİSTELEME KUTUSU
(DRIVE LIST BOX)
İcra esnasında, geçerli sürücülerin bir listesini sunmak ve sürücüler arasında geçiş yapmak için kullanılır.
Sürücü listeleme kutusu, bir dosyayı belleğe yüklemek (açmak-open) amacı ile oluşturulan bir diyalog penceresinin bir parçası olarak kullanılabilir.
DİZİN LİSTELEME KUTUSU
(DIRECTORYLIST BOX)
İcra esnasında, aktif durumdaki sürücünün yolunu(path) ve dizinlerini (Directories) görüntüler. Bu kontrol nesnesi, kök dizinden(root directory) seçilmiş bir yolu izleyerek hiyerarşik olarak dizin listesini görüntülemek amacı ile kullanılabilir. Aynı zamanda, doğal olarak, bir dosya açma diyalog penceresinin bir parçası olarak ta kullanılabilir.
U) DOSYA LİSTELEME KUTUSU
(FILE LIST BOX)
Verilen bir dizin içindeki tüm dosyaları listeler. Kullanıcı, listelenmiş dosyalar içinden bir dosya seçebilir. Bu kontrol nesnesi de, bir dosya açma diyalog penceresinin bir parçası olarak kullanılabilir.
ŞEKİL
(SHAPE)
Tasarım(desing) zamanında görünür olan bir kontrol nesnesidir. Tasarım esnasında, form üzerine, kare, daire, elips, dikdörtgen, gibi şekiller yerleştirmek amacı ile kullanılır.

ÇİZGİ (LINE)
Çizgi kontrol nesnesi, tasarım esnasında, form üzerine yatay, düşey ya da eğik çizgi yerleştirmek amacı ile kullanılır. Çizgi kontrol nesnesi, bir formu parçalara ayırmak amacı ile kullanılabilir.
GÖRÜNTÜ(IMAGE)
Bir resmi görüntüleyebilen grafik tipte bir kontrol nesnesidir. Bu açıdan, resim kutusuna (picture box) benzer. Fakat, resim kutusuna oranla daha az sistem kaynağı kullanır. Mouse ile clicklendiği zaman, komut butonuna benzer özellik gösterir.
Uygulamada, örneğin bir firma, firmanın logosunu görüntü nesnesi içine yerleştirerek, resim üzerime mouse ile click işlemi gerçekleştirildiğinde de firma hakkında bazı bilgiler listeleyen bir tanıtım yazılımı oluşturulabilir.
00 VERİYE ERİŞİM
(DATA ACCESS)
Sistemde mevcut olan veri tabanlarına erişerek, bilgi güncelleme, edit ya da bilgi görüntüleme işlemlerinin yapılabilmesine olanak sağlar.
OLE İSTEMCİSİ
□LE
(OLE CLIENT)
Object Linking and Embedding (Nesneyi Bağlama ve Yerleştirme) yöntemi, Windows işletim sistemince kullanılan yeni bir teknolojidir. Bu teknoloji sayesinde, bir Windows uygulama programı (Mesela Visual Basic 6.0) ile geliştirilen bir proje içine başka bir Windows uygulama programından (Mesela Word 7.0 veya Excel 7.0 ) nesneler aktarmak mümkündür. Böylece Visual Basic 6.0 programı

çalışıyorken, bunun içinde bir Word dokümanı üzerinde değişiklik yapmak ya da Excel grafik nesnesi ile işlem yapmak mümkün olmaktadır.
OLE kontrol nesnesi, Windows kökenli uygulamalardan Visual Basic uygulamanıza gelen veriyi görüntülemek imkanı sağlar. İcra esnasında, bir OLE kontrol nesnesi içinde, mesela bir Excel uygulamasına ait olan verileri edit edebilirsiniz. Edit işlemi tamamlandığı zaman, Excel uygulaması kapatılsa bile, güncellenmiş veri, OLE kontrol nesnesi içinde görünecektir.
§3 GRID (MSFLEXGRID)
Tablolama programlarının(spreadsheets) sayfalarına(sheets) benzer şekilde, satır ve stun çizgilerinin kesişmesi ile oluşmuş bir hücreler(cells) kümesi görüntüler. Grid nesnesindeki bir hücre, bir resim ya da grafik içerebilir.
Uygulamanızda, tablolar üzerine veriler yerleştirerek, tablolarla çalışılacaksa, bu kontrol nesnesi çok büyük bir kolaylık sağlayacaktır.
GENEL DİYALOG
(COMMON DIALOG)
Genel diyalog kontrol nesnesi, çeşitli türdeki diyalog kutularında, bilgiyi görüntülemek amacı ile kullanılır. Bu diyalog kutuları Op en(Aç), Save As (...Adı ile Sakla), Print(Yaz), Color(Renk) ve Font (Font) başlıklı diyalog kutularıdır. Formunuz üzerine, bir genel diyalog kontrol nesnesi yerleştirirseniz, bu nesne otomatik olarak kendisini boyutlandıracaktır.

GRAFİK (MSFLEXCHART)
Visual Basic uygulamanız içinde, her çeşit grafik oluşturmak amacı ile kullanılır.
M GÖSTERGE (GAUGE)
Visual Basic uygulamaları içinde, bir analog gösterge görüntüsüne gereksinim duyulduğu durumlarda son derece faydalı olan bir kontrol nesnesidir. Bu anlamda, bir termometre, bir yakıt göstergesi, bir basınç göstergesi gibi tasarımlarda kullanılabilir. Picture özelliği yardımı ile içine resim yerleştirilebilir. Style özelliği yardımı ile de, gösterge tasarımında mümkün olan 4 farklı durumdan biri seçilebilir. (Şekil 3.15)
Şekil 3.15 - Göstergenin tasarım stilleri
[Resim: k14.jpg]
gj= GELİŞKİN METİN KUTUSU
(RICH TEXTBOX)
Pek çok fonksiyonu bakımından metin kutusu nesnesine benzer. Fakat metin kutusunda Text özelliğinin kapasitesi maksimum 64K ile sınırlı iken, RichTextBox’ta bu sınır yoktur. Ayrıca, kitabımızın dosyalar bölümünde açıklandığı üzere, RichTextBox ile dosyalar arasında doğrudan bilgi alışverişi mümkündür.
Yukarıda açıklanan kontrol nesnelerinden bazıları standart olarak Toolbox içinde olmayabilir. Bu durumda bu kontrol nesnelerini kullanabilmek için Project/Components menü komutu ile çağrılan diyalog penceresinden bu kontrol nesneleri seçilir. Şayet aradığınız kontrol nesnesi listede yoksa ilgili dosyaların hangi dizin içinde olduğu Windows Explorer veya File Maneger ile arandıktan sonra bu dosya Project/Components menüsü ile, Toolbox içine katılmalıdır. Örneğin mschrt20.ocx isimli grafik kontrol nesnesinin Project/Components menüsü ile gelen diyalog penceresinde olmadığını düşünelim. Bu kontrol nesnesini Toolbox içine katmak için kullanılacak ayrıntılı adımlar a°ağıdadır,
1) Windows Explorer ı yükleyerek mschrt20.ocx in varlığını araştırınız. Bunun için, Explorer’ın Tools/Find/Files or Folders (Araçlar/Bul/Dosya veya Klasörler) menü adımlarını seçiniz. Named(Ad) penceresine mschrt20.ocx yazarak Find (Şimdi Bul) butonunu seçiniz. (Şekil 3.16)
2) mschrt20.ocx mevcutsa, Şekil 3.17’deki gibi bulunacaktır.
(C:\windows\system dizini içinde)
3) Visual Basic’in Project/Components menüsünü seçiniz. Karşınıza Şekil 3.18’deki pencere gelecektir
4) Bu pencerede Browse butonunu seçiniz. Şekil 3.19’daki ekran gelecektir. Bu ekranda C:\windows\system dizini mouse yardımı ile mschrt20.ocx’i seçiniz. Ok butonunu seçiniz.
5) karşınıza tekrar Components penceresi gelecektir. Burada de Ok butonunu seçiniz. Böylece grafik nesnesi, araç kutusu(Toolbox) içine yüklenecektir.

Şekil 3.16 - Explorer’ da mschrt20.ocx’i arama
[Resim: k15.jpg]
Şekil 3.17 - mschrt20.ocx, C:\windows\system dizini içinde bulundu
[Resim: k16.jpg]
Şekil 3.18- Components penceresi
[Resim: k17.jpg]
Şekil 3.19 mschrt20.ocx nesnesinin işaretlemesi
[Resim: k18.jpg]
Bu bölümde ele alınmayan kontrol nesneleri ile ilişkili olarak genellikle kitabımızda ayrı bölümler mevcuttur. Ayrıca, Kitabımızın “Kontrol Nesneleri Uygulamaları” başlıklı bölümünde, kontrol nesnelerinin hemen hemen tümü ile ilişkili örnekler ve açıklamalar sunulmuştur.
[Resim: imza.png]


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Visual Basic Nedir ? Hadi Cevaplayalım Morningstar 0 550 30-03-2020, Saat: 23:10
Son Yorum: Morningstar
Visual Basic Kod Bank 2.0 Kod Örnekleri Morningstar 0 1,147 09-03-2020, Saat: 23:05
Son Yorum: Morningstar
Visual Basic Form close butonu nasıl çalıştırılır? Morningstar 0 1,255 09-02-2020, Saat: 23:32
Son Yorum: Morningstar
[ Ders 5 ] Visual Basic İçinde İnternet Morningstar 0 1,197 06-02-2020, Saat: 23:53
Son Yorum: Morningstar
[ Ders 3 ] Visual Basic Formlarla Çalışmak Morningstar 0 1,199 02-02-2020, Saat: 00:33
Son Yorum: Morningstar


[-]
Etiket
visual ders 4 nesneleri kontrol basic

Hızlı Menü: